Hoe wil je de basdrum en hi-hat bedienen met je voeten als je staat?

Zittend heb je 2 extra ledematen beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je die niet staande kunnen bedienen? Als je de set iets aanpast dan wil dat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan staat opeens je hele gewicht op je hak, dan moet je je evenwicht houden, en op den duur gaat dit ook heel zwaar worden denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je staat en verder geen andere steunpunten hebt zal het toch niet eenvoudiger worden om beide pedalen tegelijk te gebruiken. Onmogelijk is het natuurlijk niet. Er is altijd wel wat op te maken maar de extra vrijheid die je in de beweging van je benen overhoud maakt het wel gemakkelijker en maakt daarmee ook moeilijker uitvoeringen mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet de drummer van de stray cats al 30 jaar :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt altijd nog headbangen op je drumstel. Trouwens, een eenmansorkest zit nooit, maar staat/loopt altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@reistebrein volgensmij heb jij nog nooit gedrumt

Andere antwoorden (4)

Dat geldt alleen voor drummers met een drumstel, en niet voor drummers die bijvoorbeeld achter een trommel lopen in een parade. Maar om je vraag te beantwoorden:

Een drumstel bespeel je niet alleen met stokken, maar ook met pedalen. De grote "bass drum" en de "hi-hat" (dubbele bekkens die op elkaar gezet worden) worden ieder bespeeld met een pedaal. Om een drumstel volledig te kunnen gebruiken, moeten drummers dus zitten, omdat ze hun voeten nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim Jim Phantom van de Stray Cats staat...maar kan inderdaad niet echt alle ledematen gebruiken zoals hierboven vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bovenstaande beantwoorders al aangeven ge
bruiken drummers ook hun voeten. (zelf kom ik als drummer nog wel eens een voet te kort ! Cowbell, metronoom). Echter er zijn speciale drukkits, de z.g. Cocktaildrums, welke staand bespeeld kunnen worden. Dit is een speciale kit (erg smal) waarbij de bass gewoon door een voet wordt gespeeld. Meestal hebben deze kits helaas geen bewegende hi-hat, maar een standaard closed-hi-hat.

Toegevoegd na 3 uur:
drukkit = drumkits
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik zou zeggen, probeer het eens :P